Doar pentru ca masina ta este echipata cu roti late si cu anvelope profil sportiv, asta nu inseamna ca nu poate rula pe zapada. Anvelopele de iarna moderne sunt facute acum si in dimensiuni foarte late si pot transforma total o masina cu tractiune spate precum BMW Seria 3, dintr-un autovehicul nefolosibil intr-un rege al soselelor in conditii de iarna.
Pentru realizarea testului, Autobild a luat 6 dintre cele mai sportive anvelope de iarna in dimensiunile 225/40R18.
Rezultatele:
Noua anvelopa de iarna de performanta de la Goodyear, Ultragrip 8 Performance (ce a inlocuit Goodyear Ultragrip Performance 2), a invins la limita noul Michelin Alpin PA4, multumita performantelor generale mai largi, iar Nokian WR A3 s-a clasat pe locul 3, usor in urma Michelin-ului pe zapada si confort, dar cu performante foarte bune pe carosabil uscat.
Dunlop a terminat testul pe 4 cu modelul WinterSport 4D, din cauza performantelor mai slabe la franarea pe carosabil umed fata de primele 3, iar Pirelli s-a clasat pe locul 5, avand performante mediocre atat pe carosabil umed cat si uscat.
Anvelopa de buget, Nankang SV2, a fost singura anvelopa clasificata drept nerecomandata. In timp ce a dat dovada de performante rezonabile pe uscat, pe carosabil umed a dat dovada de manevrabilitate dezechilibrata si lipsa de aderenta, in special la franare si in testele pe zapada.
Clasament:
1. Goodyear UltraGrip 8 Performance
2: Michelin Pilot Alpin 4
3: Nokian WR A3
4: Dunlop SP WinterSport 4D
5: Pirelli Sottozero Serie II
6: Nankang SV2
sursa: tyrereviews.co.uk