Multe persoane considera ca site-ul web de prezentare, odata realizat, poate fi uitat si lasat sa se prafuiasca. La o simpla cautare pe Google puteti gasi n site-uri web neactualizate de mai bine de 5-6 ani… Daca va chinuiti putin veti gasi si site-uri ale unor firme de dezvoltare web care nu au mai fost actualizate de cativa ani buni…
Asadar, sa trecem direct la subiectul acestui articol: este necesar un redesign?
Da… pentru ca tehnologia avanseaza foarte repede, site-ul trebuie sa se incarce rapid, sa fie compatibil cu toate browserele noi, sa fie disponibil in versiune mobile/tablet, sa foloseasca tehnologii de programare web moderne si fiabile etc.
Daca site-ul vostru a fost realizat in urma cu 2 sau 3 ani, mai mult ca sigur nu este compatibil cu dispozitivele mobile folosite pentru navigare din ce in ce mai mult. In acest caz aveti nevoie de un redesign sau cel putin de o adaptare a design-ului actual la tendintele curente.
Daca doriti ca site-ul sa fie mereu modern si sa ofere mereu experiente unice vizitatorilor va trebui sa il actualizati, din punct de vedere al design-ului si al functionalitatii, cat mai des. Este foarte important ca vizitatorii (potentialii clienti) sa ramana impresionati dupa o simpla vizita pe site-ul vostru. Acest lucru poate face diferenta dintre un simplu vizitator si un client.
In general, companiile mici care au baza de clienti in mediul online evita sa faca modificari drastice in aspectul site-ului pentru ca risca sa piarda o buna parte din clienti. Insa acest lucru nu inseamna ignorarea completa a noutatilor tehnologice. Se poate realiza un redesign partial care sa nu aiba alt rol decat adaptarea design-ului vechi.
In cadrul unui redesign se poate concepe si un nou stil de logo. Daca firma voastra poate fi comparata cu Mercedes, Pepsi sau Starbucks atunci nu veti avea probleme in introducerea unui nou logo clientilor. In cazul in care firma voastra este mult mai putin cunoscuta, schimbarea logo-ului poate duce la o scadere drastica a popularitatii. Vizitatorii memoreaza in primul rand logo-ul pentru ca este primul element din site pe care il vad. Schimbarea acestuia nu va face altceva decat sa induca in eroare vizitatorii cat de cat fidelizati.
Un redesign poate fi facut de orice agentie de web design sau chiar de agentia care a realizat site-ul initial. Este recomandat, in cazul in care ati avut o colaborare buna, sa apelati chiar la echipa care a construit site-ul pentru ca vor putea lucra mult mai eficient propriul proiect.