Nu e nimic mai enervant decat atunci cand ramai ultima persoana care isi ridica bagajul si observi ca acesta nu mai apare. De aceea, din experienta unui turist se pot urma sfaturile de mai jos pentru a evita aceste situatii.
In primul rand, un bagaj pierdut este rar. Conform Departamentului de Transport, companiile aeriene interne a inregistrat o medie de doar trei bagaje manevrate in mod necorespunzatopr pentru fiecare 1.000 de pasageri, in prima jumatate a anului. Aceasta statistica include bagajele pierdute, furate, deteriorate, sau intarziate. Deci, chiar daca geanta nu apare, sunt sanse ca acesta sa nu fi disparut pentru totdeauna.
Sfaturi pentru a evita situatii neplacute
Un bagaj intarziat este o incovenienta majora, deoarece pana se recupreaza turistii sunt nevoiti sa isi recumpere toate hainele sau echipamentele de care aveau neaparata nevoie, iar acestea pot fi foarte costisitoare. In trecut multe companii aeriene despagubeau turistii carora li se rataceau bagajele oferindu-le vouchere sau compensatii financiare de 50$ pe zi. In schimb astazi se despagubesc doar cheltuielile rezonabile, reale și verificabile, legate de deteriorarea, pierderea sau incurcarea bagajelor. Inainte de a incepe sa se achizitioneze hainele sau obiectele pierdute, ar fi util sa se discute cu compania aeriana ce sume de bani se pot restitui.
Asadar, este indicat sa se opteze pentru bilete de avion care presupun zboruri directe, pentru a evita transferurile si deplasarea bagajelor si sa se plaseze etichete de identificare si in interiorul si in exteriorul acestora.
Pentru o recunoastere cat mai precisa, este bine ca bagajul sa fie distinctiv si cu semne cat mai originale pentru a nu fi confundat cu gentile altor calatori. In plus, este cel mai sigur sa se achizitioneze o asigurare de calatorie, in felul acesta existand anumite sume de bani care se inapoiaza in functie de situatie.
Sursa de informatii: eCalatori.ro