Optimizarea unui site solicita realizarea mai multor etape pentru a finaliza si pentru a atinge rezultatul dorit. Iata care sunt etapele ce trebuie urmate pe toata durata optimizarii :
Etapa 1 – Alegerea domeniului: brand ori exact match ?
Intrebarea ce macina multe dintre persoanele ce activeaza in mediul online este alegerea dintre un domeniu exact match sau un brand. In 2012 tot mai multe domenii exact match au fost penalizate datorita densitatii de keyword-uri folosite de catre administratori, fapt ce a fost confirmat de catre Matt Cutts. Recomandam sa folosit un nume ce poate reprezenta activitatea dumneavoastra fara a avea nevoie de cuvantul cheie in domeniu.
Etapa 2 – Analiza concurentei si a keyword-urilor
Pentru o analiza cat mai amanuntita trebuie sa stiti cu exactitate nisa in care doriti sa activati. Numarul de concurenti este deasemenea un detaliu foarte important ce poate influenta strategia unui om de marketing. Atunci cand vine vorba de optimizat un site sau o pagina web, ne gandim la pozitionarea unui cuvant in topul afisarilor realizate de motoarele de cautare.
Totusi cum alegem cele mai bune cuvinte cheie de optimizat ? Desi il meta tag “keywords” nu mai are o valoare foarte mare printre criteriile de optimizare, acestea pot fi o solutie atunci cand dorim sa analizam concurenta si cuvintele cheie de care sa se bazeze investitia noastra. In cazul in care nisa este extrem de aglomerata, este recomandat sa alegem un “long tail”, mai exact un cuvant cu o dificultate de optimizare mai scazuta.
Etapa 3 – Optimizarea site-ului si a continutului
Dupa ce ati stabilit nisa si numele domeniului aveti nevoie de continut. Acesta trebuie sa respecte cuvintele cheie pe care doriti ca site-ul dumneavoastra sa fie optimizat, sa fie scris cat mai corect gramatical si sa contina informatii cat mai utile pentru vizitatorii site-ului.
Cat despre optimizarea on-page, aici trebuie specificate toate detaliile tehnice precum viteza de incarcare a paginilor, link-urile ce stabilesc legatura intre continut dar si hyperlink-urile. Calitatea este punctul forte ce iti poate garanta succesul dorit, de aceea iti recomandam sa aloci o atentie sporita atunci cand realizezi fiecare pagina a site-ului si totodata felul in care aceasta vine prezentata.