Toate aceste etape care vor urma sunt absolut necesare in alcatuirea unui plan de afaceri.
Omiterea oricareia din ele poate crea situatii neplacute. Cu cat planul de afaceri este mai bine structurat cu atat rata de succes si profiturile sunt mai mari.
Cu siguranta v-ati gandit la asta
Inainte de a incepe insiruirea principalelor etape in alcatuirea unui plan de afaceri as vrea sa stati putin si sa va ganditi care au fost primele cuvinte care v-au trecut prin cap atunci cand ati avut o idee de afacere. Sunt sigur ca pentru cei mai multi dintre noi primele cuvinte care au dus la declansarea unei idei de afacere au fost: vreau sa vand produsul “x” din care am sa fac “y” bani.
Calculand suma de bani obtinuta din vanzarea produsului observam ca in mintea noastra se aprinde automat un bec si incepem sa ne gandim cum am putea realiza efectiv, acest lucru. De aici incepe partea complicata.
Toti putem reusii!
Cei mai multi dintre noi nu stiu cum sa dezvolte ideea, cedeaza si ajung sa lucreze pentru altii care au reusit sa o dezvolte si mai important, au si aplicat-o. Nu ne-am nascut atotstiutori si de aceea nu este nici o rusine sa ne informam si sa aflam cum putem pune in practica acea idee de afacere. Sa aflam daca ea chiar functioneaza si intr-un final sa obtinem profit si sa ne indeplinim obiectivele.
Important este sa incepi
Inceperea alcatuirii unui plan de afaceri este o etapa initiala foarte importanta. Primul lucru pe care trebuie sa-l facem atunci cand alcatuim acest plan de afaceri este sa stabilim foarte clar carui tip de consumator ii este destinat acel produs (ex: persoanelor cu varsta cuprinsa intre 30-50 ani, doar barbatilor, doar femeilor etc.).
Dupa ce ati facut acest pas va rog sa luati o foaie si un pix si sa treceti bugetul total de care dispuneti sau il veti putea obtine in cazul accesarii unui imprumut. Apoi incepeti sa scrieti rand pe rand toate costurile care le implica obtinerea si comercializarea acelui produs, cum ar fi: infiintarea unei firme, sediu, echipamente, materii prime, costuri salariale, utilitati, etc. Daca toate aceste costuri se incadreaza in bugetul dumneavoastra, este un lucru foarte bun, inseamna ca afacerea este posibila si puteti trece la urmatorul pas.
Un consumator tinta si un produs final nu este de ajuns
Desi este de cele mai multe ori ignorata, acesta etapa este esentiala pentru afacerea dumneavoastra. Cei mai multi dintre intreprinzatori cred ca este de ajuns sa-si stabileasca consumatorul tinta si sa obtina produsul final. Credeti-ma, se inseala. Daca porniti cu aceasta mentalitate nu veti face decat sa va treziti cu o mare gaura in buzunarul dumneavoastra. Aceasta etapa se cheama analiza pietei.
Trebuie sa stiti dinainte cum veti vinde acel produs, cum il veti promova si cat ar costa tot acest proces. Trebuie sa aveti in vedere competitivitatea produsului dumneavoastra fata de produsele concurente, iar raportul calitate/pret sa fie cat se poate de ridicat. Tineti cont de tendintele si nevoile viitoare ale consumatorilor tinta astfel incat sa puteti opera modificari din timp asupra produsului dumneavoastra.
Un plan de afaceri bine construit, reprezinta cheia succesului
Dupa ce ati parcurs aceste etape, iar rezultatul lor este unul pozitiv, nu mai ramane de facut decat, sa completezi acest plan de afaceri, folosind urmatorul model plan de afaceri.