Imediat ce ti-ai facut un site probabil ca stii deja pentru ce l-ai facut. Mai urmeaza sa iti aduca si trafic fara de care nu existi pe internet. Optimizare site nu este ceva ce trebuie sa te sperie ci din contra este ceva foarte usor de facut. Daca nu ai cunostinte de optimizare site on page randurile de mai jos te pot ajuta foarte mult. Se presupune ca deja cunosti limbajul HTML iar sintaxa lui nu iti este straina.
Tag-urile title meta h1 si h2 sunt cele mai importante iar in ele trebuie sa existe informatia dupa care vrei sa-ti optimizezi site-ul. Tag-ul TITLE reprezinta partea de antet a paginii ce apare in partea de sus a browserului si nu trebuie sa depaseasca 3-4 cuvinte alese cu grija pentru fiecare pagina in parte. Aceste cuvinte sunt indicate sa se foloseasca si in tag-ul meta descriere (maxim 70 caractere cu tot cu spatii) si meta cuvinte cheie din aceasi pagina cu asezarea acestora la inceputul descrierii sau la cuvinte cheie sa fie doar acestea, restul cuvintelor cheie fiind ca importanta mai mica pentru Google.
Tag-urile h1 si h2 reprezinta titlurile paragrafelor si sunt cele mai folosite (sunt pana la h6) si reprezinta interesul cel mai mare pentru motorul de cautare Google iar cuvintele cheie ce se regasesc in title si meta trebuiesc sa se regaseasca si in h1 si h2 daca exista. Cum un titlu are si de obicei un paragraf, tot aici densitatea cuvintelor cheie trebuie sa fie undeva intre 2-8 % pentru a nu risca o penalizare din partea motorului de cautare Google.
In procesul de optimizare seo on page intra si promovarea pozelor si link-urilor. In cazul pozelor stim deja de atributul alt iar ca valoare ii vom da unul, doua cuvinte cheie folosite pana acum, este indicat sa se foloseasca si celalant atribut title la care ii dam ca valoare un alt cuvant cheie. Acelasi title il vom folosi si in cazul link-urilor de orice fel si in el putem folosi cuvintele link sau URL-ul complet (ex: http://www.numesite.ro/categorie/nume-pagina.html) , de altfel Google iubeste reclama proprie pe care ti-o poti face gratuit atunci cand un cuvant sau mai multe cuvinte din site-ul tau reprezinta link catre alte paginii din acelasi site.
In concluzie este bine sa avem site-ul optimizat on-page si cu continut unic si imbogatit continuu cu noi paginii unice. Nu este recomandat sa le stergem pe cele deja existente pentru a nu risca o penalizare.