Nu contează care e poziţia maşinii sau a roţilor, important e habitaclul! Chiar aşa… ce importanţă are platforma de rulare atâta vreme cât cabină se poate roti de jur-împrejur, la 360 grade, oricum dorim?!
Ai zice că japonezii ăştia nu ştiu ce să mai inventeze, dar sunt teribil de inspiraţi! Nissan Pivo (de la “pivotant”) este o super-masinuta de oraş cu propulsive integral electrică, mult mai spaţioasă în interior decât pare pe dinafară, cu un habitaclu în formă de balon care se poate învârti indiferent de poziţia trenului de rulare. Pare ciudat să poţi conduce automobilul dintr-o parte, dar proiectanţii ne asigura că este foarte practic să parchezi vehiculul în locurile mici şi strâmte din oraş pentru ca apoi să poţi ieşi pe orice latură, fără să te intereseze distanţele din jur (mai ales că Pivo “ştie” să se parcheze singur, automat, coordonat de computerul de bord). În plus, fiind extreme de micuţa şi flexibilă, cu o manevrabilitate excepţional, maşinuţa se poate strecura foarte uşor în traficul nebun al curbelor.
Conform unor anunturi auto, automobilul are o capacitate de 3 locuri (unul în faţă, situate central, şi două locuri pe fotoliile situate lateral, puţin mai în spate) şi este acţionat de un motor electric cu randament ridicat, noxele emise în timp ce merge fiind zero! Alimentarea este asigurată de un acumulator super compact şi super performant de tip Litiu-Ion, ce se poate încărca atât la prize cât şi autonom, în mers, fiind cuplat la sistemele recuperative de energie ale maşinii. Evident, vehiculul este dotat cu toate sistemele modern de siguranţă şi confort, de la ABS pe frâne şi aer condiţionat controlat electronic până la elemente de iluminat (faruri, semanalizatoare etc.) bazate pe tehnologia LED sau camera video externe ce afişează permanent pe display-urile LCD din interior imagini panoramic complete, fără niciun unghi mort (lucru foarte util ţinând cont de faptul că habitaclul este rotator, vizibilitatea fiind tot timpul modificată).
Ca să comanzi sistemul de navigaţie sau echipamentul audio-video nici măcar nu este nevoie să îţi ridici mâinile de pe volan (care e de fapt un fel de semi-mansa de condus), deoarece în bord a fost integrat un întreg complex de senzori care detectează mişcarea degetelor şi intenţiile predefinite ale şoferului, analizând inteligent reacţiile şi preluând “din zbor” eventualele intenţii. Mai mult, este posibilă şi activarea vocală a comenzilor, precum şi declanşarea unei suite automate de acţiuni în anumite situaţii, în acord cu preferinţele înregistrate de utilizator. De exemplu, odată cu căderea serii, senzorii vor detecta luminozitatea scăzută şi vor acţiona automat luminile de poziţie şi farurile de întâlnire, în paralel cu reglarea strălucirii instrumentelor de bord la un nivel adecvat şi comutarea echipamentului audio pe posturile de ştiri care iti prezintă rezumatul zilei, iar dacă temperatura exterioară scade sub un anumit prag, computerul de bord va porni şi sistemul de încălzire, menţinând o ambianţă interioară optimă. Comparativ cu Citroen C Metisse , masina este mult mai compacta si se diferentiaza mult prin mobilitate.
Designul inedit al acestui vehicul a fost elaborate de proiectanţii de la auto Nissan în colaborare cu un artist japonez celebru, Takashi Murakami, specializat în concepte futuriste ale produselor industrial. Cupola translucidă are un nivel de transparent reglabil şi oferă o senzaţie incredibilă de spaţiu. Postul de conducere este complet computerizat, fiind parcă desprins din filmele de ficţiune. Portierele culisează în spate, pe lateral sfera de sticlă desfăcându-se spectaculos în mai multe componente care se asamblează la loc după închidere. Interiorul este simplu dar extreme de rafinat şi confortabil, bazat pe materiale compozite durabile şi uşor de întreţinut.