Managementul calitatii se practica tot mai mult in intreaga lume si deasemenea in Romania. Organizatiile (firmele ) din toate domeniile economice construiesc afaceri din ce in ce mai des pe sisteme de management si in special pe sistemul de management al calitatii.
Din ce in ce mai multi manageri inteleg ca sistemele de management sunt instrumente culturale care se refera la organizatie si care aduc beneficii inestimabile atunci cand sunt practicate corect. Managementul calitatii se remarca prin faptul ca practicat printr-un sistem implementat corect constitue punct de plecare pentru alte sisteme de management ( expl: ISO/TS obligatoriu in automotive) dar si prin faptul ca aduce beneficii cum ar fi : reducerea numarului de produse defecte sau reducerea numarului de neconformitati in serviciile prestate, reduce numarul de reclamatii, optimizeaza procesele si schimba mentalitati construind o noua cultura organizationala.
Un sistem de management al calitatii se implementeaza prin documentele sale si prin instruirile care trebuie efectuate inainte si pe parcursul implementarii lui.
Cele mai importatnte documente de sistem sunt – pornind de sus in jos : politica referitoare la calitate ( care tine de top-management), manualul calitatii, proceduri de sistem si inregistrari necesare in organizatie.
Pe parcursul timpului, cele mai bune practici s-au cristalizat in standarde internationale. Astfel, la aceasta data exista patru standarde internatinale pe care trebuie sa le detina oricine isi desfasoara activitatea in managementul calitatii, si anume : ISO 9001 care prezinta cerintele pentru un astfel de sistem si baza pentru certificare, ISO 9000 care contine principii fundamentale si o serie de definitii specifice, ISO 19011 care ne invata cum se auditeaza un astfel de sistem si ISO 9004 care ghideaza organizatiile spre succes si excelenta.
Va invit sa aflati mai multe informatii si chiar sa puneti intrebari aici : www.managementul-calitatii.ro
Autor: Ardelean Ovidiu