Compania Electrolux a fost premiata de Organizatia Natiunilor Unite pentru proiectul “Vac from the Sea”. Premiul a fost acordat de ONU in colaborare cu Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), fiind oferit in cadrul unei ceremonii in Istanbul, Turcia, pe 21 octombrie. “Vac from the Sea” a castigat, de asemenea, la categoria „Comunicare Corporativa”, precum si premiul special Efes Group.
IPRA (Asociatia Internationala de Relatii Publice) coopereaza cu Organizatia Natiunilor Unite pentru a incuraja campaniile de relatii publice care au un obiectiv social. In fiecare an, ONU selecteaza si premiaza una dintre campaniile nominalizate la IPRA Golden Award care vizeaza chestiuni sociale de interes pentru Natiunile Unite. Premiul de anul acesta a fost acordat companiei Electrolux pentru proiectul “Vac from the Sea”, care a avut drept scop cresterea gradului de constientizare cu privire la deficitul global de plastic reciclat. Chiar de la lansare, in iunie 2010, proiectul a primit numeroase distinctii importante.
”Este o adevarata onoare sa primim aceasta recunoastere din partea Natiunilor Unite. Dar cea mai mare multumire este aceea ca “Vac from the Sea” si-a atins obiectivul propus, de a creste gradul de constientizare in ceea ce priveste deficitul de plastic reciclat, importanta reciclarii, dar si luarea unor decizii de cumparare constiente. Niciunul dintre aceaste beneficii nu ar fi fost posibil fara implicarea si dedicarea de care au dat dovada organizatiile si voluntarii cu care am colaborat in acest proiect. Aceasta recunoastere apartine la fel de mult si lor”, a declarat Julia Emmerich, Communications Manager Europe, Electrolux PR Studio.
Despre “Vac from the Sea”
Obiectivul Electrolux este de a produce aspiratoare fabricate 100% din material reciclat, cu toate ca exista un deficit de plastic reciclat de calitate superioara. In acelasi timp, exista cantitati foarte mari de plastic care polueaza oceanele. Atunci cand Electrolux a lansat o noua linie de aspiratoare fabricate din 70% plastic reciclat – Green Range – acest paradox a intrat in discutie.
“Noi suntem de parere ca valorile unei companii trebuie demonstrate prin actiuni. Dezvoltarea produsului, munca sustenabila si comunicarea – toate acestea trebuie integrate. “Vac from the Sea” este un proiect pe termen lung care explica contextul strategic mai larg din spatele muncii noastre de crestere a utilizarii materialelor reciclate. Viziunea Electrolux este de a produce aspiratoare fabricate in proportie de 100% din material reciclat, desi acest lucru nu este inca posibil din cauza deficitului de plastic reciclat de buna calitate. Acest proiect ne ofera o platforma pentru cresterea responsabilitatii fata de gestionarea precara a resurselor de plastic ale planetei, dar si referitor la modul in care deseurile din plastic ne distrug oceanele”, a declarat Cecilia Nord, VP Environmental and Sustainability Affairs, Electrolux.
Acest proiect a fost implementat la scara globala, fiind gestionat din Suedia. Actiunea de colectare a plasticului a fost intreprinsa in numeroase parti din lume: Hawaii (SUA), Insulele Phi Phi (Thailanda), St Cyr-sur-Mer (Franta) si Sotenas (Suedia). Campania a incurajat organizatiile si voluntarii sa colecteze plastic din oceane. Din plasticul strans atunci au fost create mai multe aspiratoare in editie speciala, fiecare reprezentand un anumit ocean. Electrolux si organizatiile de mediu au lucrat in mod integrat la realizarea proiectului. Toate departamentele din Electrolux, de la nivelul de conducere la departamentul de design, cercetare-dezvoltare si vanzari au fost implicate.
„Relatiile construite cu organizatiile de protectie marina ne-au oferit numeroase informatii despre plastic si modul in care acesta afecteaza ecosistemul marin. Stiati ca in fiecare an sunt produse 260 de milioane de tone de plastic, dar doar 5% din acest total este reciclat? Sau ca cea mai mare parte din cantitatea de plastic gasita in Pacific are culoarea alba sau albastra, din cauza faptului ca pestii mananca bucatile de plastic rosii, crezand ca sunt de fapt, mancare? Cu “Vac from the Sea” putem ajuta la cresterea gradului de constientizare referitor la motivul pentru care trebuie sa avem grija de plasticul deja existent, a declarat Niklas Melin, Product Marketing Manager Small Appliances, Electrolux.
Va urma
Proiectul “Vac from the Sea” continua sa se bucure de atentie si sa creasca gradul de constientizare in privinta obiectivelor pe care le promoveaza. Conceptul proiectului face inconjurul lumii, blogul „Vac from the Sea” avand mii de vizitatori. In prezent, este desfasurata o campanie sociala de sustinere pe Facebook: fiecare “Like” dat paginii Electrolux se concretizeaza in donatii catre organizatiile maritime Algalita si 5 Gyres.
Despre premiul acordat de Organizatia Natiunilor Unite
IPRA este o asociatie pentru specialistii seniori in relatii publice. Premiile Golden Awards acordate de IPRA cuprind 25 de categorii si doua premii speciale, printre care se numara si premiul ONU. IPRA coopereaza cu Natiunile Unite pentru a incuraja campaniile de relatii publice care au un obiectiv social. In fiecare an, pe langa premiile acordate pentru numeroase categorii profesionale, ONU selecteaza si premiaza campania care adreseaza o problema sociala de interes pentru Natiunile Unite.