Intocmirea documentatiei de participare in cadrul unei licitatii publice presupune cunoastere temeinica a legislatiei in vigoare, ce face referire la achizitii publice. Numai in baza legislatiei se va putea intocmi documentatia de participare corect si complet, avand astfel garantia faptului ca nu vor aparea probleme neprevazute pe parcurs.
Deasemeni, trebuie avut in vedere faptul ca aceste documente se intocmesc in baza unei Fise de date si a unui Caiet de sarcini; acestea din urma se intocmesc de catre autoritatea contractanta in conformitate cu legislatia in vigoare. Orice omisiune atrage dupa sine fie eliminarea din cadul licitatiei, fie solicitari de clarificari. In oricare dintre aceste sutuatii, rezultatul nu este cel dorit de catre participant.
In cadrul fiecarei licitatii publice, se ofera participantilor accesul la documentatia de atribuire (constituita dupa cum spuneam din Fisa de date si Caiet de sarcini). Aceasta contine cerintele impuse de catre Autoritatea contractanta, precum si produsele/materialele/personalul/serviciile solicitate. Se subintelege faptul ca documentatia de atribuire este intocmita in conformitate cu legile in vigoare, si ca nu favorizeaza sau defavorizeaza pe nici unii dintre posibilii participanti.
Aceste documentatii se regasesc de regula pe site-ul www.e-licitatie.ro, dar se pot solicita si de la sediul autoritatii contractante, in conditiile in care, din varii motive, nu se poate accesa acest site.
In momentul in care licitatia se desfasoara exclusiv online, accesul la documentatie se face doar accesand site-ul in baza certificatului digital.