Echipa de specialisti in confidentialitate si firmele de tehnologie formata de GuvernulSUA, a oferit sfaturi pentru folosirea dronelor atat de putin invazive. Este vorba despre sfaturi voluntare, dar cateva intreprinderi cu interese in dezbatere vor ca protocolul sa previna reglementari mult mai drastice, iar dronele sa poata face primii pasi. Concret, firmele de stiri sunt scutite de sfaturi pentru a respecta libertatea mass-mediei. Fanii dronelor afirma ca pot oferi avantaje imense de la inspectarea liniilor electrice si pana la livrarea alimentelor in zone greu accesibile. Amazon si Google vor sa le utilizeze in oferte. Administratia Nationala de Informare si Telecomunicatii, din cadrul Departamentului de Comert al SUA, a aratat zilele acestea ghidul de bune practici, care are sprijinul furnizorilor de drone, Amazon si alte intreprinderi de tehnologie si comercianti cu amanuntul, dar si avocatii confidentialitatii. Sugestiile sunt trimise atat dronelor comerciale, cat si particulare.
Numeroasele sfaturi oferite sunt:
1. Utilizatorii nu trebuie sa-si puna navele aeriene pe o proprietate privata, fara voia proprietarului
2. Acestia trebuie sa anunte vecinii din zona, inainte, cand dronele zboara si sa le spuna scopul zborului
3. Daca nu este o nevoie reala, dronele nu trebuie sa zboare intr-un spatiu in care cineva are intimitate si nu este necesar sa fie folosita pentru a urmari pe cineva in mod continuu
4. Nu folosi daele obtinute de drone pentru a lua decizii cu privire la angajari, credite sau eligibilitate pentru a primi asistenta medicala.
5. Nu folosi informatiile personale cu scopuri publicitare fara consimtamantul persoanei respective.
6. Informatiile obtinute nu trebuie pastrate mai mult decat este necesar, desi se pot face exceptii pentru dispute juridice, motive de securitate sau cu acordul persoanei observate.
Acum, in Statele Unite sunt aproximativ 5.600 de drone inregistrate in scopuri comerciale si aproape 450.000 de fani au cel putin un dispozitiv, conform cifrelor furnizate de Administratia Federala a Aviatiei. Popularitatea sa a crescut in ultimul an si a acumulat presiune asupra industriei si avocatilor apararii, incat sa se puna de acord asupra recomandarilor de utilizare. Mai multe mijloace de comunicare au fost reprezentate la discutiile care au dus la text si au obtinut o exceptie. Protocoalele au aratat ca mijloacele de comunicare trebuie sa poata utiliza dronele la fel cum tehnologia echivaleaza cu avioanele si elicopterele, pentru inregistrarea informatiilor in spatiul publicitar mereu, cand urmeaza politicile etice si legile federale de stat. Patru companii, ale caror camere de supraveghere sunt amplasate in multe drone au refuzat sa faca recomandari. Purtatorul de cuvant al companiilor, a declarat ca nu exista ghiduri asemanatoare pentru sistemele de supraveghere nici pentru persoanele cu acoperisurile incarcate cu drone.