Probabil orice posesor de autoturism care a deschis capota stie ce este un filtru de aer. El este pozitionat in fata debitmetrului, galeriei de admisie si a clapei de acceleratie. Probabil unii s-au intrebat care e rolul acestor filtre, de ce unele filtre asigura un fundal sonor obisnuit si altele mai sportiv. Raspunsul este simplu pentru masinile de serie care nu fac parte din categoria sport cand ies din fabrica, acestea sunt dotate cu filtre obisnuite. Fundalul sonor sportiv poate fi asigurat de filtre speciale sport sau posibila murdarire filtrelor obisnuite.
Chiar daca un un filtru de aer s-a murdarit si sunetul scos de motor este mai sportiv, nu este indicat sa mergem cu el asa deoarece pot aparea o multitudine probleme precum: masina nu mai sta bine in relanti, oscileaza turatia, consumul se mareste. Filtrul de aer are rolul de a-ti lasa motorul sa traga aer curat. Acesta este fabricat dintr-un material precum cartonul sau buretele pentru a nu permite particolelor foarte mici sa ajunga odata cu aerul la motor. Patrunderea unor astfel de particule duce la uzura pistoanelor sau pot infunda catalizatorul.
Exista si detinatori de autoturisme carora le place sa mearga fara filtrul de aer. Pentru ei pare mai palpitant si cred ca impresioneaza lumea dar probabil nu stiu ca nu este sanatos pentru motorul masinii.
Multi poate ati auzi si povesti de genul ca exista filtre de aer speciale care iti dau cai putere in plus la masina. Nu pot sa ma spun decat sa spun ca sunt zvonuri care au o doza de adevar. Exista unele filtre care iti pot spori puterea masinii cu un cal putere sau doi dar cu 10-20 nu exista.
Daca te confrunti cu una din problemele insiruite mai sus provocate de filtrele de aer, ai o multitudine de optiuni de a rezolva. Poti gasi acum solutia din fata unui calculator conectat la internet. Magazine online de piese auto au impanzit internetul, iar cautarea pieselor este foarte usoara si comoda.