În timpul iernii, este și mai important să ai grijă de mașină, deoarece se pot ivi multe probleme mai mult sau mai puțin obișnuite. Evită aceste situații cu o întreținere de rutină care să îți mențină anvelopele, fluidele motorului, bateria mașinii și componentele de aprindere în formă optimă. Dacă locuiești într-un oraș, este tentant să eviți condusul complet iarna, dar este important să scoți mașina în mod regulat pentru a te asigura că nu se strică.
Astfel, scad șansele de a se dezumfla anvelopele, lichidele își vor păstra consistența și bateria va rămâne în parametri, dacă faci o călătorie puțin mai lungă, o dată pe săptămână. În continuare am pregătit pentru tine o listă cu cele mai frecvente probleme ale mașinilor pe timpul iernii, dar și sfaturi de la specialiștii în domeniu.
- Bateria moartă. Dacă mașina se străduiește să pornească iarna, este probabil o problemă legată de baterie. Temperaturile reci sunt dăunătoare pentru baterii. O baterie moartă este una dintre cele mai răspândite probleme ale mașinilor pe care este posibil să le întâmpini iarna. Când temperaturile scad sub punctul de îngheț, bateria mașinii este suprasolicitată.
O baterie moartă poate fi cauzată și de faptul că bateriile alimentează multe sisteme iarna în comparație cu alte anotimpuri. Aceasta include încălzirea mașinii și farurile. Pe termen lung, capacitatea bateriei este este posibil să scadă considerabil. În plus, dacă bateria mașinii are o vechime de 3 sau 4 ani, ar trebui să iei în considerare achiziționarea uneia noi înainte de sezonul rece.
Capacitatea bateriei trebuie verificată cu un tester de tensiune pentru a determina dacă poate trece prin sezonul rece. Acest lucru te va ajuta, de asemenea, să eviți o serie de alte probleme ale mașinii asociate cu această problemă.
- Frânele. Când drumurile sunt periculoase, umede și alunecoase, vei folosi frânele mult mai mult decât în condiții normale de condus. Acest lucru este valabil mai ales pe drumurile înghețate sau înzăpezite, când petreci mai mult timp apăsând frâna decât accelerația. Această utilizare excesivă poate provoca încălzirea frânelor, ceea ce determină scăderea performanței de frânare. Când parchezi mașina după o zi prin zăpadă, rămâne apă pe componentele de frânare. După zile (sau luni) de iarnă, rugina începe să se formeze.
În plus, sarea rutieră accelerează procesul de ruginire. Deși un anumit grad de rugină de suprafață este inevitabil, prea multă rugină pe discurile de frână poate provoca probleme. Primele semne ale unui sistem de frânare compromis de apă includ de obicei sunete ciudate, putere redusă de oprire și plăcuțe de frână înghețate la rotor.
Dacă rotorul și plăcuța de frână se blochează împreună, este posibil să observa o pedală de frână rigidă, o senzație lentă când ridici piciorul de pe pedala de frână și un miros de arsură. De asemenea, evită să tragi frâna de mână pe timpul nopții.
Temperaturile extrem de scăzute pot îngheța sistemul de frânare, iar tu nu vei mai putea acționa frâna de mână pentru a pleca de pe loc. Eliberarea sistemului de frânare se realizează doar prin intermediul unor produse profesionale, special realizate pentru astfel de situații.
- Sarea și alte substanțe corozive. Clorura de sodiu creează o reacție chimică care scade punctul de îngheț al apei, topind gheața, astfel încât anvelopele să poată intra în contact și să aibă tracțiune cu pavajul. Aceasta ajută la prevenirea alunecării vehiculului atunci când există gheață pe drum. Dezavantajul acestei măsuri de siguranță rutieră este că pentru vehicule este foarte corozivă și, în timp, provoacă rugină.
Este nevoie de multă sare pe drumuri pentru a curăța zăpada și gheața, dar sarea poate distruge mai mult decât stratul de gheață de pe asfalt. Când intră în interiorul unui motor, sarea poate începe să corodeze metalul și, de obicei, nu este descoperită până când nu au fost făcute daune permanente. Spală mașina în mod regulat în timpul lunilor de iarnă și mai ales după ce ai condus pe drumuri recent sărate. Acordă o atenție specială frânelor, sondelor de roți și trenului de rulare.
- Anvelopele. Anvelopele de iarnă sunt extrem de importante pentru a conduce în condiții de siguranță, dacă locuiești într-un loc plin de zăpadă, gheață, lapoviță sau ploaie înghețată și temperaturi de 0 grade sau mai reci. Sunt, de asemenea, opțiunea potrivită dacă faci des excursii prin zonele de zăpadă sau la munte în lunile reci.
Temperaturile reci determină contractarea cauciucului, rezultând mai mult spațiu între cauciuc și jantă. Acest spațiu suplimentar permite aerului să iasă din anvelopă. Pentru fiecare 10 grade care scad temperaturile exterioare, anvelopele pot pierde până la un kilogram pe inch pătrat (PSI).
Poţi să îţi schimbi singur roţile dacă ai sculele necesare, dacă nu, trebuie sa mergi la o vulcanizare pentru a face trecerea la anvelopele de iarnă.
- Sistemul de închidere al mașinii. Temperaturile scăzute pot reprezenta o adevărată provocare atunci când afectează încuietorile ușilor mașinii, chederele sau chiar portbagajul. Umezeala din interiorul sistemului de închidere poate îngheța dacă temperaturile sunt suficient de scăzute. Acest lucru face imposibilă deschiderea mașinii.
Însă, nu trebuie să forțezi portiera sau portbagajul, deoarece este posibil să defectezi sistemul de inchidere al acestora. Cea mai eficientă soluție pentru această problemă este reprezentată de utilizarea unei soluții cu silicon pentru chedere.