Afaceri

Ce inseamna monitorizarea marcilor

Orice marca, indiferent ca vorbim de un simbol, o sigla, un slogan sau un clip, trebuie inregistrata la OSIM – Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. Scopul inregistrarii unei marci este acela de a-i pastra identitatea, de a te asigura ca marca ta este unica si este protejata. Din pacate, insa, de multe ori nu este suficient doar sa-ti inregistrezi marca la OSIM, ci trebuie sa o si monitorizezi. Monitorizarea marcilor inseamna urmarirea periodica a marcilor inregistrate ce pot fi asemanatoare cu marca dvs. sau care pot „imprumuta” parti din ea. Acest lucru poate fi laborios si poate necesita timp, insa exista cabinete de proprietate intelectuala specializate, care va pot monitoriza marca.

In ziua de astazi, OSIM – si nici alte institutii internationale de inregistrare a marcilor – nu poate garanta unicitatea marcii dvs. Mai exact, OSIM nu va poate garanta ca nimeni nu va mai inregistra o marca asemanatoare cu cea a dvs., din acelasi domeniu sau altul. Oricine, oricand, poate inregistra o marca care sa puna in pericol identitatea marcii dvs., creind confuzii si „imprumutandu-va” intentionat imaginea. Ei bine, tocmai acesta este scopul monitorizarii marcilor: acela de a va garanta ca marca dvs. ramane unica si inconfundabila. Monitorizarea marcilor va garanteaza faptul ca nimeni nu va putea inregistra o marca asemanatoare, cu elemente asemanatoare, cu a dvs.

Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci ofera posibilitatea oricui de a inregistra orice marca doreste, fara niciun fel de restrictii. Scopul lipsei de restrictii de datoreaza faptului de a impiedica aparitia blocajelor. Mai exact, exista numeroase marci pe piata blocate de lipsa activitatii firmelor care le-au inregistrat. Pentru a impiedica stagnarea unor marci, inregistrate doar cu scopul de a impiedica competitia, OSIM a decis, in acord cu tratatele internationale pentru inregistrarea marcilor, sa permita inregistrarea fara restrictii a acestora. In acest moment apare importanta monitorizarii marcilor, aceasta facand diferenta intre o marca de blocaj si una inregistrata pentru a fi folosita.

Monitorizarea unei marci are rolul de a informa un administrator, detinator de marca inregistrata, in legatura cu toate cererile facute la OSIM dintr-un domeniu sau altul, de inregistrare a marcilor asemanatoare. In momentul aparitiei unei cereri de inregistrare de marca asemanatoare, este nevoie de formularea unei opozitii care sa impiedice inregistrarea noii marci. Aceasta opozitie este realizata doar de un birou specializat in inregistrarea si monitorizarea marcilor. Aceste opozitii, depuse si rezolvate in timp util, de o comisie specializata, vor impiedica aparitia confuziilor create de doua produse diferite calitativ dar cu marci asemanatoare. Si cum concurenta din piata este mare in privinta tuturor domeniilor si produselor, monitorizarea marcilor este un procedeu esential pentru siguranta unei companii care doreste unicitate si personalitate.

Astfel, daca doriti si dvs. sa va protejati imaginea companiei, pentru care ati inregistrat una sau mai multe marci, este indicat sa contactati un birou de avocatura specializat pe inregistrarea si monitorizarea marcilor, care va poate ajuta sa va protejati marca sau marcile deja inregistrate.

Related posts
AfaceriAntreprenoriat

Parcul de panouri fotovoltaice - o investite sustenabila!

AfaceriAgricultura

Afla tot ce trebuie sa stii despre Agil erbicid

AfaceriServicii Clienti

De ce sa apelezi la serviciile de desinsectie? Afla mai multe informatii

AfaceriMarketing

Un nou trend in advertising: promovarea pe Instagram. De ce sa faca parte din strategia ta de comunicare?

Sign up for our Newsletter and
stay informed