Google AdWords este serviciul de anunturi platite al celor de la Google. Anunturile apar deasupra, in dreapta si dedesubtul rezultatelor cautarii organice din Google.
Acest sistem de publicitate se numeste PPC (Pay-per-click). In traducere, cineva care face reclama pe Google plateste fie pentru fiecare click care se da pe anuntul sau pentru fiecare mie de afisari a anuntului sau in motorul de cautare. Nu iti face griji, Google are algoritmi pentru a depista clickurile false, astfel ca bugetul tau nu va avea de suferit.
Un anunt Google AdWords este clasificat in functie de bugetul de promovare, calitatea textului sau si calitatea paginii web catre care duce.
Practic, Google AdWords este o formula eficienta prin care aduci trafic pentru magazinul tau online in urma cautarii cuvintelor cheie relevante. Daca nu mai vrei ca anuntul tau sa apara in Google, poti oricand sa opresti afisarea. La fel, daca doresti sa repui anuntul in Google, pur si simplu reincepi campania de anunturi oricand.
BENEFICII ALE CAMPANIILOR GOOGLE ADWORDS
1. Terenul de joc este plat. Pe Google AdWords nu neaparat compania cu buget mai mare va avea succes. Asa cum ai vazut mai sus, criteriul de baza al Google este relevanta. Daca un anunt sau un site nu este relevant pentru cuvintele cheie pentru care este cautat, scorul sau de calitate are de suferit, astfel ca nu este avantajat, chiar daca beneficiaza de un buget mare.
2. Poti targeta anunturile tale. Daca in publicitatea clasica, mesajul tau este afisat in masa si la diverse ore, in Google AdWords poti targeta mesajul tau catre un anumit public tinta, dintr-o anumita zona geografica, intr-un interval orar de impact maxim.
3. Iti poti seta propriul buget. In cadrul campaniilor de anunturi platite in reteaua Google AdWords, bugetul ti-l stabilesti singur. Daca in publicitatea clasica, tarifele sunt in cea mai mare parte fixe iar sumele sunt considerabile, in cazul AdWords lucrezi cu bugetul de care beneficiezi, pe care ti-l poti imparti pe zile, pe campanii sau cum doresti.
4. Este un sistem de publicitate foarte fiabil economic. Platesti doar atunci cand cineva da click pe anuntul tau, chiar daca anuntul tau este afisat in multe cautari pentru anumite cuvinte cheie. Pretul pe click este calculat automat de Google, in functie de relevanta anuntului, calitatea destinatiei si bugetul alocat. Chiar daca esti dispus sa platesti o suma mai mare pe click decat competitorii tai, Google nu te va taxa cu suma maxima, ci doar cu un cent in plus fata de cel mai apropiat competitor al tau.
5. In general, cei care dau click pe anunturile platite doresc sa cumpere. Desi doar in jur de 20% din clickurile din Google (conform statisticilor recente) sunt pe anunturile platite, este vorba de niste clickuri targetate. Exista un comportament clar de cumparare. In plus, poti genera trafic pentru magazinul tau cat timp apar si rezultatele SEO.