Cu totii cred ca am vazut macar o data un trailer pentru un film, joc sau un serial tv. In acest articol voi incerca sa va ofer cateva informatii despre „anatomia” unui trailer.
Trailerele constau dintr-o serie de secvente selectate dintr-un film, cu scop publicitar. De obicei secventele extrase sunt printre cele mai incitante, amuzante, demne de remarcat din filmul respectiv cu scopul de a atrage cat mai multi posibili vizitatori ai intregului film.
Secventele sau scenele selectate in trailere, nu apar neaparat in ordinea in care apar in film, tocmai pentru a comprima intru-un mod cat mai atragator pentru public durata unui film intreg de o ora jumatate sau chiar mai mult. Sunt anumite trailere care nu contin secvente din film ci contin materiale special create pentru trailer.
In principiu trailerele filmelor au o structura bazata pe trei acte, asemanatoare cu cea intalnita la filme.
- inceputul (actul I): prezinta premisa povestii, actiunii din film;
- mijlocul (actul II): duce povestea mai departe, terminandu-se cu o scena dramatica;
- sfarsitul (actul III): acest ultim act consta intr-un montaj vizual de momente emotionale puternice si eventual o prezentare rapida a actorilor din distributie.
Motion Picture Association of America (MPAA), a impus lungimea maxima a unui trailer la 2 minute si 30 secunde. Asemanator cu sistemul nostru de rating, vazut la televizor, si trailerele au un astfel de sistem de rating, vizitatorul fiind instintat inca de la inceputul trailerului in legatura cu natura trailerului.
Sunt intalnite doua cazuri:
- banda verde (Appropiate Audiences), insemana ca traielrul potate fi vizionat de oricine;
- banda rosie (Mature Audiences Only), insemana ca trailerul nu este recomandat a fi distribuit in cinematografe datorita continutului sau explicit: violeta, sexualitate, etc.
Pe site-ul TrailereHD.com puteti urmari cele mai noi trailere la calitate high definition.