Cel mai mare transportator low cost al Asiei intenționează să lanseze o companie aeriană regională în India într-o asociere cu grupul Tata, marcând o întoarcere la aviație pentru cel mai mare grup de afaceri din India.
Investitori straini
Noua linie aeriana, AirAsia India, va fi condusa de catre compania malaeziana si va avea sediul in orasul sudic Chennai. Servind orașele mai mici, aceasta va intra pe o piață extrem de competitiva din India, care s-a dovedit a fi o provocare pentru AirAsia.
Industria aviatica a Indiei, care a fost afectata de pierderile datorate costurilor de operare ridicate și concurenței acerbe, a fost deschisa investitorilor straini in septembrie anul trecut. Companiile aeriene straine pot acum achizitiona pana la 49% din liniile aeriene locale.
AirAsia va detine un procent de 49% din noua companie aeriana, Tata Sons, compania detinatoare a conglomeratului Tata Group, cu un procent de 30%. Arun Bhatiacare detine Telestra Tradeplace, o firma de investitii, si ca achizitiona de procente.
Cea mai mare companie aeriana
Tata Airways a fost cea mai mare companie aeriana a Indiei inainte ca guvernul sa o preia in 1953, în urma obținerii independenței Indiei in fata Marii Britanii, si a fost rebrenduita Air India.
In 2000, Tatasi Singapore Airlines a licitat pentru o parte din Indian Airlines, transportatorul de stat care mai tarziu a fuzionat cu Air India, totusi legile care nu permiteau companiilor aeriene straine sa investeasca in transportatorii indieni au dejucat afacerea.
AirAsia are zboruri catre patru orase sudice indiene si catre orasul estic Calcutta in plus fata de cele 20 de tari din Asia și a indicat că intenționează să încetinească expansiunea în alte parti.
AirAsia, transportatorul pe distante lungi, fondat de Fernandes, s-a retras anul trecut din India ca urmare a cererii sarace si a rentabilitatii.
Cele mai mari doua orase ale Indiei, Mumbai si Delhi, au fost scoase din reteaua celor de la AirAsia ca urmare a imposibilitatii accesarii liniilor locale de distribuție, conform cercetatorului de piata Centrul pentru Asia Pacific Aviation (CAPA).
Un alt transportator indian, fostul operator secund Kingfisher Airlines, nu a mai zburat de la începutul lui octombrie, adunand datorii estimate la 2,5 miliarde dolari, nereusind astfel sa plateasca personalul, aeroporturile, bancile si restul.
Sursa: click-air.ro, airasia.com