Compania farmaceutica Glaxo Smith Kline si asociatia “Salvati copiii” continua un parteneriat de succes cu stabilirea unei noi misiuni de resposabilitate sociala. De aceasta data, parteneriatul vizeaza facilitarea accesului la medicamente destinate copiilor avand drept scop final combaterea cauzelor decesului infantil. Pentru inceput vor fi lansate doua programe-pilot in Africa Sud Sahariana si Republica Democrata Congo si Kenya.
Printre principalele scopuri ale acestei colaborari este inclusa transformarea unei substante antiseptice utilizata la prepararea apei de gura, intr-un nou produs ce poate fi esential in salvarea vietilor celor mici. Pa langa acest nou medicament, se urmareste si crearea unui antibiotic sub forma de pulbere pentru a combate pneumonia.
Atentia va fi concentrata in acelasi timp si catre extinderea acoperirii vaccinale in randul copiilor saraci, in investiile in personalul sanitar sau dezvoltarea unui produs accesibil ca pret , care sa lupte impotriva malnutritiei in randul copiilor.
Cele doua programe care vor debuta in Republica Democrata Congo si Kenya va fi atent monitorizata iar aceasta experinta va fi baza implementarii unor programa similar si in alte tari din Africa Sub-Sahariana, Asia si America Latina.
Desi sunt vizibile prograsele in acest demeniu, se apreciaza ca numai in anul 2011 au murit aproximtiv sapte milione de copii ca urmare a lipsei de acces la o ingrijire medicala corespunzatoare – lipsa vaccinurilor sau a alimentelor nutritive. Acesta reprezinta principalul motiv pentru GSK si Salvati Copiii si-au propus ca impreuna sa salveze vietile a un milion de copii in urmatorii cinci ani.
“Acest parteneriat este unul care sparge cu adevarat gheata, implicand doua organizatii total diferite, decise insa sa lucreze impreuna, in modalitati total inovative, pentru a salva viata a un milion de copii. In trecut, Salvati Copii nu ar fi putut concepe o colaborare cu o companie farmaceutica, asa cum este GSK. Dar eu cred ca putem obtine impreuna beneficii uriase pentru copii, daca vom valorifica, asa cum trebuie, puterea de inovatie, de cercetare si de implementare la nivel global de care dispune GSK „, a declarat Justin Forsyth, director executiv al organizatiei “Salvati Copiii”.
“Un parteneriat de o asemenea anvergura ne ofera oportunitatea de a face ceva extraordinar : sa salvam vietile a un milion de copii si sa imbunatatim nivelul de trai pentru alte cateva milioane. Principala motivatie a oamenilor din GSK consta tocmai in dezvoltarea unor medicamente inovatoare, care pot salva vietile oamenilor, dar si in modul prin care le putem oferi celor care au nevoie de ele. Unindu-ne fortele cu Salvati Copiii, avem sansa sa amplificam aceste eforturi si sa generam o schimbare la nivel global, astfel incat copiii sa nu mai moara din cauza unor boli care pot fi prevenite. Sper ca acest parteneriat inspira angajatii GSK si stabileste un nou standard pentru modul in care companiile si ONG-urile pot lucra impreuna pentru a atinge un obiectiv comun „, a declarant Sir Andrew Witty, CEO GSK.
Parteneriatul dintre GSK si Asociatia Salvati Copiii dureaza de opt ani, aceasta din urma fiind alaturi de compania farmaceutica in initiativa acesteia de a reinvesti 20% din profiturile sale in tarile cel mai putin dezvoltate, aceste fonduri fiind destinate infrastructurii din sistemul sanitar.