Atunci cand omul a capatat constiinta, unul dintre primele instincte a fost acelasi de a-si acoperi goliciunea, spune un studiu antropologic recent. Dupa mii si mii de ani de evolutie, la centurile din piele utilizate de stramosii nostri pentru a-si acoperi partile intime s-au adaugat si primele haine, dupa care, acest segment a inceput sa se dezvolte din ce in ce mai mult. Paradoxal, de-abia in ultimii 2000 de ani industria lenjeriei si a imbracamintii in general s-a aflat intr-o crestere exponentiala pana la stadiul in care este astazi, asta dupa ce vreme de mii de ani, omenirea s-a multumit cu piei de animale si tesaturi de proasta calitate de canepa sau alte plante.
In materie de lenjerie intima, acest sector nu a inceput sa se dezvolte decat odata cu inceputurile Evului Mediu, atunci cand barbatii au inceput sa poarte pantaloni moi si scurti, asemeni boxerilor de astazi. Si femeile aveau seturile proprii de lenjerie intima, constand cel mai adesea in rochii de material moale, care erau purtate noaptea, precum si corsete. Nu va ganditi la niste corsete sexy, ci mai degraba la un fel de bluza capabila sa fie stransa pe corp, dar cu aspect plat, ba chiar butucanos. La momentul Evului Mediu, inca se credea in anumite locuri – in special in locurile in care Biserica avea o foarte mare influenta – ca femeile nu trebuie sa arate bine, si ca nu trebuie sa se ingrijeasca pentru a nu ispiti barbatii.
Abia la inceputurile epocii industriale, perioada asociata adeseori si cu perioada de inceput a emanciparii femeilor, in statele civilizate au inceput sa apara case de moda producatoare de lenjerie pentru femei. Sigur, in orase precum Londra, Paris, Lisabona, casele de moda respective erau vizitate numai de catre femeile din clasele sociale ridicate; cu timpul, insa, pe masura ce tot mai multe reprezentante ale sexului frumos au constientizat de beneficiile lenjeriei intime, cererea a depasit cu mult oferta, iar pe piata au aparut si producatori de lenjerie mai ieftina.
Din 1920 incoace, piata este intr-un crescendo perpetuu, in ciuda marilor crize financiare. Avem astazi de la lenjerii de ciocolata pana la lenjerii decorate cu cristale, a caror pret ajunge pana la ordinul milioanelor de euro.