Ti-ai facut site/blog/forum gratuit sau cu plata, ai definitivat designul, ai pus pozele, ai adaugat textul, ti-ai optimizat site-ul, ai inceput sa ai vizitatori. Care este urmatorul pas? Daca nu ti-ai instalat inca un modul de statistici este timpul sa o faci. De ce? Pentru ca daca vizitatorii sunt putini sau aproape deloc, fara statistici nu vei sti exact care e problema. Pentru ca daca ai succes si vizitatorii vin, nu vei sti daca e un succes real, adica vizitatorii tai nu doar nimeresc pe site ci si citesc ce ai tu de spus si nici cum sa-ti intretii si sa-ti multiplici succesul. Iata 3 moduri in care statisticile te pot ajuta dezvoltarea paginii tale web.
1. Pentru a putea vinde spatiu de publicitate
Daca vrei ca site-ul sau blog-ul tau o data creat sa-ti aduca bani din publicitate (Adsense, bannere, advertoriale) ai nevoie sa poti masura cu cat mai multa exactitate ceea ce poti oferi : numar de vizitatori pe zi/saptama/luna/an, numar de vizualizari pe anumite pagini de interes, structura pe tara/orasul de origine al vizitatorilor si alte informatii in functie de cerintele clientilor.
2. Pentru a-ti imbunatati continutul
Cum poti sa imbunatatesti calitatea continutului in functie de statistici? In primul rand statisticile te ajuta sa identifici temele de succes de pe blogul tau, insemnand cele mai citite. Atentie insa, un numar foarte mare de vizitatori pe o pagina nu inseamna ca e pagina cu cel mai mare succes. Inainte de a decide ca subiectul abordat in pagina respectiva atrage vizitatori si merita dezvoltat si in alte articole verifica si urmatoarele statistici
– Cum au ajuns pe pagina respectiva: daca pagina beneficiaza de o vizibilitate ridicata (in primele pagini Google pentru cuvinte cheie care se regasesc in titlu sau continut sau afisare in bloguri sau forum-uri) tine cont de acest lucru.
– Cat timp au stat pe pagina: daca ai o rata de bounce scazuta si un timp de vizitare a paginii ridicat poti ajunge la concluzia ca este o informatie si cautata si apreciata. Daca insa vizitatorii ajunsi la tine pe pagina nu stau mai mult de 1-2 secunde, atunci este posibil fie ca ei sa caute informatii din acelasi domeniu cu cele prezentate de tine, dar nu cele prezentate de tine, sau sa caute informatiile incluse de tine dar sa nu-i multumeasca articolul din variate motive (nu e structurat cum trebuie, spui aceleasi lucruri ca si in celelalte articole pe care le-au mai citit etc.).Si de aici, mai departe, solutia este sa cauti modalitati de a-ti imbunatati articolul.
Plecand de la aceeasi idee, daca un articol are un numar mic de vizitatori, asta nu inseamna ca nu este un articol bun sau eficient. Daca are o rata de bounce mica, poate insemna ca nu are vizibilitate destul de mare sau ca are succes pe o nisa mica de vizitatori. Cu alte cuvinte ajung putini vizitatori in pagina, dar cei care ajung gasesc informatiile relevante si de calitate.
3. Pentru a imbunatati structura site-ului /blog-ului
Daca folosesti Google Analytics atunci ai posibilitatea de a verifica parcursul vizitatorilor pe site-ul/blog-ul tau: pe ce pagina au intrat pe site, unde au mers de acolo, de pe ce pagina au iesit. Aceste statistici te ajuta sa-ti organizezi mai bine paginile. De exemplu, daca observi ca in mod repetat vizitatorii care au accesat pagina X, acceseaza in pasul urmator pagina Y, poti indica in pagina X, pagina Y ca fiind «articol pe aceeasi tema » sau « vizitatorii care au citit articolul X au mai citit si Y ». De asemenea, statisticile privind parcursul pe site iti pot indica variante noi de grupare a articolelor si in acelasi timp paginile cu o vizibilitate mai ridicata dintr-o anumita categorie (paginile pe care se intra pe site) pe care le poti folosi ca pagina de lansare catre articole noi din acelasi domeniu.
Sistemul ucoz.ro iti pune la dispozitie un modul de statistici prin intermediul caruia poti evalua indicatorii de baza ai eficientei paginii web: numar vizitatori, numar pagini vizitate, durata vizitei, clasificarea vizitelor dupa zi, ora, tara de origine (poti consulta lista completa cu explicatiile aici iar daca nu ti-ai stabilit de la inceput indicatorii concreti de evaluare, asigura-te ca ai activat modulul de statistici, astfel in momentul in care vei avea nevoie sa stii ce rezultate ai, vei putea avea acces la date de la inceputul activitatii.