Desi sansele ca o firma de tractari auto sa ajunga in pragul falimentului sunt destul de mici, exista unele aspecte ce trebuiesc luate in evidenta si tinute minte mereu. Altfel, in functie de tipul de autorizatie detinut, o astfel de firma risca amenzi enorme in cazul in care depaseste conditiile de functionare impuse de autorizatie.
Ce anume trebuie sa aiba in vedere?
1. Raza de actiune este deseori limitata, in sensul ca o firma de tractari auto Bucuresti nu poate lua comenzi din Suceava in cazul in care jurizdictia impusa de autorizatie cere ca obiectul de activitate sa fie doar in imprejurimile Bucurestiului.
2. Licenta de operator trebuie inoita periodic, iar masinile din flota proprie trebuiesc duse la inspectia tehnica la fiecare 10,000 de kilometric. In fond, asta e o masura de bun simt mai mult, intrucat orice scapare poate duce si la afectarea directa a celorlalti participanti la trafic in cazul in care prin absurd, sistemul de tractare se strica si “scapa” masina.
3. Siguranta masinii (neincluzand aici si sistemul de tractare). In principiu, majoritatea firmelor care se ocupa cu acordarea asistentei rutiere alaturi de servicii de remorcare si tractare au masini bine echipate. Totusi, inainte de a pleca pe teren, fiecare masina trebuie verificata: presiunea sa aiba nivelul corespunzator in pneuri, sistemele de ancorare sa functioneze, troliul sa fie functional, etc. In fond, o masina de tractare nesigura, e la fel de nefolositoare ca masina lovita in sine.
4. Personalul. In Romania, majoritatea firmelor descrise mai sus sunt afaceri de familie, astfel ca nu sunt probleme de incredere. Insa, odata ce e nevoie de angajarea unuia sau mai multor soferi, exista riscul ca acestia sa “umble” la rezervorul de combustibil sau sa foloseasca masina in scop personal, lucru total interzis in regulamentul de ordine interioara al oricarei firme.