În acest moment, în România, cam aşa stă situaţia celor mai folosite platforme social media din România [Sursa Zelist].
Din ce în ce mai mulți români petrec timpul pe internet: 73% din gospodăriile din mediu urban și 37,5% din cele din mediul rural dispun de o conexiune la internet [sursa INS]. Este ușor de prevăzut că social media (Facebook, Twitter, bloguri etc) cresc atât în importanță cât și în impact. Dar, pentru ca un brand să beneficieze de impact, de creșterea numărului de clienți și de valoarea vânzărilor, acesta trebuie să aibă o strategie de comunicare bine pusă la punct; o strategie cu obiective și rezultate estimate și, mai ales, cu cele mai potrivite canale social media în care brandul să fie prezent.
Comunicarea eficientă cu clienții e esențială. De exemplu, în urma unui studiu Mediascope , realizat de IAB Europe, se arată că în regiunea de N-E a României peste 45% din gospodării sunt conectate la internet, 62% dintre internauți sunt conectați la o rețea de socializare, 51 % considerând foarte importantă comunicarea cu brandurile. Puțin peste jumătate dintre românii conectați la internet devin fanii unui brand lunar, circa 20% dau „unlike” unui brand, iar o treime dintre aceștia folosesc pagina de Facebook a brandului pentru “a se plânge” de anumite servicii sau produse ale acestuia.