Pentru ca se vorbeste tot mai mult despre efectul telefoanelor mobile asupra afacerilor care au o prezenta online, in 21 aprilie 2015 am scris despre faptul ca Google modifica pozitiile afisate pe mobile, iar azi ti-am pregatit o radiografie a optimizarii site-uri-lor din Romania pentru mobile si pozitionarea acestora in Google, dar si efectul asupra acelor pagini care nu au o varianta de design adaptata pentru aceste dispozitive.
De ce am facut acest studiu legat de optimizarea site-urilor pentru mobile si efectul acestora asupra pozitionarii lor in Google ?
In primul rand pentru a analiza in ograda noastra efectul noilor algoritmi Google asupra paginilor optimizate sau nu pentru dispozitivele mobile, pentru a vedea real diferentele de pozitii a cuvintelor cheie in Google si pentru ca cineva trebuie sa faca aceste lucruri si pe Romania.
Analiza a fost indreptata asupra magazinelor online. Astfel ca si cele 10.688 de cuvinte cheie alese au fost din zona de ecommerce, din toate categoriile de interes comercial, mai putin nisa speciala pentru adulti.
Astfel am identificat 74.162 de domenii unice pozitionate in top 50 pe google.ro.
- 33,538 (45%) din site-uri care nu au versiune de mobil.
- 12 – Diferenta medie intre pozitia pe mobil fata de pozitia pe desktop, pentru site-urile care nu au versiune de mobil
- 45,024 – 61% din site-uri au cel putin un cuvant pentru care sunt pozitionate mai slab pe mobil fata de desktop
- 28,164 – 38% din site-uri care apar in rezultatele pentru desktop, dar nu apar in rezultate pentru mobil
- 52% din site-urile care apar in top 10 Google pe desktop nu au versiune de mobile
Un infografic util despre mobile de la Silkweb – vezi articolul complet aici.