Pentru zonele pe care circula autoturisme si camionete (pana la 3,5 t greutate totala), se recomanda o grosime a pavajului de 6 cm, iar pentru suprafetele pe care circula camioanele grele (peste 3,5 t) sunt necesari cel putin 8 cm. selectionarea grosimii ideale a pavajului depinde de cererea suprafetei pavate. temelia trebuie facuta conform normelor tehnice.
Pentru asamblarea pavelelor sunt necesare mai multe materiale si unelte:
- leaturi de margine la alegere;
- beton de montajasamblare pentru bordura, cca. 50-60lm liniar;
- piatra bucati sau balast granulatie 0-63 mm pentru stratul portant nestabilizant;
- nisip pentru rosturi 0-2 mm;
- pavajul selectionat si adecvat pentru cererea facuta;
- lopata, roaba, placa vibranta, matura;
- dreptar din aluminiu pentru stabilirea grosimii patului de split;
- tevi profilate pentru indreptare stratului de split;
- ghilotina pentru pavaje, pentru despicarea pietrelor de pavaj.
O asamblare ideala al pavajelor presupune realizarea unui sistem suficient de bun de drenare a apei de pe pat, dar si din temelie si suprastructura. In plus, trebuie facut un plan inclinat de 2-2,5% pentru sistemul de golire a apelor de pe suprafata. Pentru montajul componentelor de pavaj intr-un pat de split, este necesara o imprejmuire a pietrelor, astfel asezarea pavelelor poate suferi abateri. Pentru constructia corespunzatoare a bordurii, sapatura trebuie sa fie cu cca. 30-40 cm mai lata decat zona pe care vor fi asezate pavelele. Bordurile sunt asamblate intr-o temelie din beton de drenaj avand umiditatea pamantului. Elementele de bordura si de imprejmuire trebuie montate pe un fundament cu o grosime de 20 cm cu sprijin amplasat in spate, din beton nearmat. Mai bine de o treime din inaltimea bordurii trebuie sa fie introdusa in beton de montaj.
Olimpiada Prod produce si monteaza pavele, pavaje in Bucuresti, Ilfov Giurgiu Brasov