Marketing

Promovarea pe Facebook pentru afaceri

facebookMarketingul pe retelele sociale reprezinta actiunile unei afaceri de a obtine un numar de fani (cat mai mare), care sa fie interesati de produsul sau serviciul acelei afaceri. Retelele sociale se impart in multe categorii si au explodat in ultimul timp, dar cea mai folosita in Romania, este, fara indoiala, Facebook.

Facebook permite afacerilor sa isi creeze o pagina care sa continta toate detaliile acelei firme, adica produse, adresa, website etc… iar apoi sa distribuie catre fani lucruri interesante, anunturi, poze, evenimente etc…

Promovarea pe Facebook are multe avantaje printre care:

  • Abilitatea de a comunica cu consumatorii direct
  • Obtinerea feedback-ului de la clienti pentru a putea imbunatatii produsele sau serviciile
  • Sansa de a atinge un numar mult mai mare de potentiali clienti decat alte metode de promovare online
  • Va puteti promova afacere cu bugete mult mai mici decat costurile necesare promovarii traditionale

Lista poate continua cu o multime de alte beneficii, insa sunt si unele dezavantaje pe care le vom discuta mai tarziu.

Daca vreti mai multi vizitatori pe site, mai multe vanzari si mai mult profit, promovarea pe Facebook este ceea ce aveti nevoie! Totusi, daca veti incepe promovarea afacerii de unul singur, veti vedea ca timpul necesar administrarii paginii si interactiunii cu fanii este unul pe care este posibil sa nu il aveti, mai ales daca sunteti ocupat cu buna functionare a afacerii. Acesta poate fi considerat un dezavantaj major. De aceea este recomandat sa apelati la o firma de ofera servicii de Internet Marketing, respectiv marketing pe Facebook.

Dupa ce v-ati creat pagina de Facebook, sau ati avut pe cineva sa o creeze pentru dumneavoastra, trebuie sa stabiliti o strategie de promovare eficienta.

Primul lucru care trebuie stabilit este obiectivul principal al promovarii. Acesta poate fi obtinrea unui numar de fani mare sau folosirea paginii pentru a obtine feedback de la clienti doar.

Al doilea lucru este produsul sau serviciul pe care vreti sa il promovati peste 50% din timpul petrecut pe pagina. In jurul acestui produs sau serviciu va veti construi strategia, aici intra distribuirea anunturilor si a ofertelor.

Prioritizarea este un lucru important. Facebook este o retea sociala extrem de mare, avand peste 4 milioane de utilizatori in Romania. Atentia dvs. trebuie sa fie distribuita asupra multor aspecte: conceperea si publicarea anunturilor noi, raspunderea intrebarilor clientilor etc…

Construirea de relatii cu consumatorii sau clientii este importanta daca vreti sa le vindeti mai mult acelorasi clienti. Oamenii vor asculta ce aveti de spus, iar daca nu vor intelege, va vor intreba. Trebuie sa fiti pregatit sa faceti fata la o multime de clienti, si sa construiti o relatie pe care clientul sa o perceapa ca fiind personala pentru a-l face sa cumpere mai mult.

Studierea competitorilor este importanta si in mediul online. Trebuie sa stiti ce tehnici au folosit ei si cum puteti face sa ii intreceti sau sa veniti cu oferte mai bune.

Asadar, promovarea pe Facebook poate fi o fantana de profit pentru afacerea dumneavoastra, insa neadministrata cum trebuie poate fi si un loc cu probleme, in care clientii isi vor exprima nemultumirile si va trebui sa le raspundeti la toti pentru a-I pastra ca fani.

Pe langa Facebook, alte retele sociale pe care trebuie sa le aveti in vedere sunt YouTube, LinkedIn, Google+ si altele, insa la momentul actual niciuna nu se ridica la inaltimea Facebook-ului.

Related posts
AfaceriMarketing

Un nou trend in advertising: promovarea pe Instagram. De ce sa faca parte din strategia ta de comunicare?

AfaceriMarketing

Cum influenteaza scorul de calitate o campanie AdWords? Afla acum mai multe despre asta

Marketing

De ce sa inchiriezi baza noastra de date

Marketing

Factori esentiali pentru o sedinta foto de nunta reusita

Sign up for our Newsletter and
stay informed