Esti la inceput de drum? Cauti o modalitate de a promova pagina web si implicit sa atragi cumparatori in afacerea ta? Cu siguranta, pentru majoritatea dintre noi, cel mai comod si eficient ar fi sa lansam o campanie de promovare la TV, Radio, Adwords sau Facebook ADS, cu un buget eficient vizibilitatea este garantata. Dar, ce ne facem atunci cand bugetul tinde spre 0? Sunt cateva modalitati care te pot ajuta pana la un anumit nivel, posibil sa fie chiar unul satisfacator pentru tine.
1. Publica anunturi gratuite pe OLX sau Lajumate dar si pe site-uri precum Chilipirim sau alte platforme de anunturi care sunt moderate si nu sunt pline de spam. De ce iti recomand Chilipirim.ro? foarte simplu, OLX sau Lajumate sunt considerate obligatorii pentru a te promova, problema apare atunci cand anuntul tau ajunge rapid pe pagina 30-40 si nu mai atrage vizitatori. Cu siguranta, cine foloseste aceste site-uri a observant ca vizualizarile sunt in primele ore de cand a fost publicat anuntul, pe urma, mai primim foarte putine – spre 0. Pe chilipirim.ro nu vei primi un numar foarte mare de vizualizari in primele ore, in schimb, acestea vor veni constant, datorita faptului ca anuntul sta mai mult afisat pe primele pagini si, in plus, ai optiunea gratuita de a reactualiza anuntul oricand si sa il afisezi in topul categoriei. Acest detaliu este foarte important pentru produsele care se vand spontan, daca pentru categoriile Imobiliare sau Auto, sunt folosite filtrele de cautare si vizitatorii selecteaza acele anunturi care ii intereseaza, trebuie sa luam in calcul ca un produs precum un ceas de calitate cu pret bun, se poate vinde spontan unui vizitator care cauta ceva interesant, sau poate a intrat pentru altceva. Sunt foarte multe situatiile astea, nu are rost sa discutam, eu personal am cumparat o multime de gadget-uri doar pentru ca anuntul era bine scris si scotea in evidenta beneficiile de care as putea avea nevoie candva. Asadar, daca produsele noastre sunt fashion, gadget-uri sau din alte categorii asemanatoare, este foarte important sa avem vizitatori la anunturile noastre ca si intr-un bazar offline.
In ultimul timp, sunt foarte multi vanzatori care folosesc grupurile de vanzari pe facebook, iti recomand sa nu le folosesti pentru ca sunt folosite doar pentru a publica anunturi, nimeni nu intra sa cumpere, garantat.
Al doilea aspect tine de vizualizarile venite prin intermediul motoarelor de cautare, OLX si Lajumate, in mare parte, functioneaza ele ca un motor de cautare. EX: daca un vizitator are nevoie de un produs, intra si cauta direct in platforma. In schimb, datorita numarului foarte mare de anunturi, motoarele de cautare ar putea sa inregistreze mult mai tarziu sau chiar sa omita anuntul tau. In schimb, pe Chilipirim.ro acestea sunt vizibile imediat si ajung rapid pe prima pagina, daca titlul si descrierea anuntului a fost facuta corect. Cautarile organice sunt foarte relevante in vanzari, asadar, conteaza numarul de vizitatori dar si calitatea acestora.
2.Nu te chinui sa faci spam in blog-uri sau sa iti inscrii site-ul in directoare web. Calitatea acestora sunt diminuate spre 0 si ai sanse sa atragi o penalizare. In schimb, folseste directoarele de firme si de articole care sunt moderate si nu au aprobare instant. Este important sa existe un moderator care sa verifice informatiile si sa le publice doar pe acelea relevante/reale la directoarele de firme si in cazul directoarelor de articole, sa publice doar articole unice, cu informatie utila pentru vizitator. Daca ar fi lasate la liber, ar fi pline de spam precum directoarele web.
3.Sunt anumite categorii de produse care se vand foarte bine pe Facebook, documenteaza-te si incearca si tu daca identifici mai multi concurenti din nisa ta care o fac. In multe domenii, platformele sociale nu au succes si timpul este important pentru multi dintre noi. Asemenea, incearca si Linkedin, poti adauga la prieteni mai multi manageri de la firme care sunt din nisa ta, sa participi activ intr-o comunitate este foarte important, nu se stie cand acestia ar putea sa iti solicite un parteneriat sau barter.
4.Scrie articole de foarte buna calitate, merita sa documentezi un articol chiar si o saptaman si incearca sa le plasezi pe blog-uri din nisa ta contra unui link contextual in articolul scris de tine. Ex: daca ai un site pe care vinzi electronice, ideal (pentru varianta gratis) ar fi sa publici un articol pe un blog de tehnologie cu vechime. Repet, pune accent pe calitate, daca propui un articol de duzina nu vei fi bagat in seama.
5.Citeste cateva carti de promovare online, gasesti pe moz.com una foarte buna si ramai in permanenta la zi cu modificarile care pot aparea in motoarele de cautare, deoarece vor juca un rol foarte important in cresterea afacerii tale din mediul online.